BEN TELEFONLA KONUŞAMIYORUM | Telefon Anksiyetesi

377 Baxış 39K

Evet, telefonla konuşamıyorum. Beni aramayınız. Teşekkürler.
Instagram: thebasakyildiz
İş Birlikleri İçin Mail: basakyldz0512@gmail.com

Şərh

  1. Lilyum Mo
    Lilyum Mo
    2 gün əvvəl

    Mesela tam arıyorum konuşmaya başlıyoruz bisey diycek oluyorum ama ağzımdan sacma sapan bisey çıkıyo manasız konuşuyorum karşımdaki susuyo bi suskunluk oluyo telefonda ben daha çok geriliyorum e şimdi bayram geldi tüm akrabalar tek tek aranması lazm ben ne yapcam ne konyusscam yaaa

  2. Lilyum Mo
    Lilyum Mo
    2 gün əvvəl

    Şimdi bayram geldi ve ben herkesi tek tek aramak istemiyorummm napcam yaa

  3. moonlight
    moonlight
    8 gün əvvəl

    ya bu bende de var ve hayatımı çok olumsuz etkiliyor :/

  4. pollyanna
    pollyanna
    9 gün əvvəl

    Bende de vardı bu zar zor yendim diyebilirim şuan rahatım. Kaliteli bir şekilde yaşamak istiyorsanız bunu yenmek zorundasınız. Evde bir şey sipariş verilecekse siz verin sürekli birileriyle konuşun emin olun geçiyor.

  5. Arda Bey
    Arda Bey
    15 gün əvvəl

    Ben canlı derslerde yapıyorum bi kere hoca ben dersten tri derste oyun oynadığımı düşündü ancak ben oyun oynamıyordum derste konuşamıyorum abla ben yüz yüze de konuşamıyorum

  6. songül ateş
    songül ateş
    16 gün əvvəl

    Ben de de var. Sadece bende var sanıyordum. Nasıl çözeriz acaba ? Çünkü işim de telefonla konuşmak 😞

  7. Feyza Ersoy
    Feyza Ersoy
    Ay əvvəl

    Başak sen bensin

  8. Eğlen&Öğren
    Eğlen&Öğren
    Ay əvvəl

    bu telefon anksitiyesi değil, bu tamamen özgüven eksiliği. Bu da üzerine giderek yenebileceğin bir şey olduğunu düşünüyorum. Çünkü ben de bunu malesef çok kötü bir şekilde yaşamıştım, 3 sene önce erkek arkadaşımla para çekmek için atmnin önüne gittik ve atm kartımı yuttu. Hal böyle olunca erkek arkadaşım hemen bankayı arayıp telefonu elime tutuşturdu, ve ben konuşamam kapat sonra ararım dedim, ama dinlemedi, telefon bağlandı , karşı taraf konuştu ama ben hiçbir şey diyemedim. Erkek arkadaşım bana hayalet görmüş gibi bakakaldı. O an öyle kötü hissetmiştimki, o gece neden böyle bir his yaşadığımı, neden korktuğumu tek tek not defterine yazdım. Sadece biraz fazla umursuyormuşum, hepsi bu. Bir cümleyi yanlış kurmaktan, kendimi iyi ifade edememekten.. Üstüne gittim ve yendim. Bu yenilemiyecek bir hastalık diye düşünmeyin arkadaşlar, gerçekten mühim ve yenilmesi gereken bir konu. Hayatınız siz farkında olmadan bir çok şans kapısını kapanabilir. Bırakın kalbiniz deli gibi çarpsın, sesiniz titresin, siz sadece sakin ve tane tane konuşmaya odaklanın. Elbet bir gün alışıcaksınız, saklanmayın, daha çok üstüne gidin.

    1. Başak Yıldız
      Başak Yıldız
      Ay əvvəl

      Evet algılama güçlüğün olduğunu bu yorumla kanıtlamış oldun sanırım. Önerinin kötü niyetli olduğunu düşündüğümü nereden çıkardın? İlk yorumuma bakarsan "yardımcı olmaya çalışırken zarar veriyorsun" dedim. Ne demek bu? Niyet iyi ama sonuç kötü demek. Ve benim sorunum "üstüne gidin" demen değil. "Bu telefon anksiyetesi değil bu tamamen özgüven eksikliği" demen. "anksiyete bozukluğu kişilere özgüvensiz dedin, küçük düşürüyorsun bizi' demedim. Telefon anksiyetesi olan birine "hayır yok, sadece özgüven eksikliğin var" demek, insanların yaşadıklarını ve hastalıklarını küçümsemektir. Küçük düşürmek ve küçümsemek çooooook farklı kelimeler. Aramızdaki fark ise benim bir hastalığı hastalık olarak tanımlamam ve senin "özgüvensizliğe" indirgemen. Ve tekrar söylüyorum, bir hastalığa hastalık demek, tedavi edilemez demek değildir. Sus şimdi hadi.

    2. Eğlen&Öğren
      Eğlen&Öğren
      Ay əvvəl

      @Başak Yıldız Seninde söylediğin gibi, ''üstüne gitmeyi tercih etmiyorsun'', ve evet, eğer bu bir tercih meselesi ise ben de üstüne gitmeyi tercih etmelisiniz diyorum. 'Madem ''yapacak bir şey yok kabullenin'' demek istemiyorsun, öyleyse niçin bu kadar masumane önerim sana kötü niyet olarak geldi? Kör olan birine lütfen görmelisin mi diyorum? Yürüme engelli birine koşmak süper koşmalısın mı diyorum? Çünkü verdiğin cevaplar tedavi edilemez bir hastalık için öneri verdiğimi hissettirdi. Madem senin içinde bu durumda ''yapılacak bir şey var'' o zaman yazdıklarımı bu kadar kötü algılamamalısın. Ayrıca , ''anksiyete bozukluğu kişilere özgüvensiz dedin, küçük düşürüyorsun bizi'' diyorsun, neden? özgüven sorunu yaşayan insanlar yok mu? özgüvensiz insanlar küçük düşen insanlar mı? :) Depresyon örneğin için ise, ben depresyona girmiş bir insana; ''bunu ben de yaşadım, üstüne gittim ve zamanla atlattım, sen de yapabilirsin'' diyorum, sen ise ''bu ruhsal bir hastalık, bizi kabullenin, bunu yenmek çok zor.'' diyorsun.. Aramızdaki fark bu.

    3. Başak Yıldız
      Başak Yıldız
      Ay əvvəl

      "Bu bir hastalık" demek tedavi edilemez bir şey demek değil. Ben kendim şahsen üstüne gitmeyi tercih etmiyorum. Sen "yapacak bir şey yok kabullenin" gibi bir anlam çıkardıysan o senin algılama sıkıntındandır. Ve videoyu yapma amacım da böyle bir "hastalıktan" haberi olmayanlar öğrensin de birileri "benim telefon anksiyetem var" dediğinde yalan söylüyor muamelesi yapmasın diye. Farkındalık yani. Ve izleyen bir çok kişi de kendileri dışında birinin aynı sorunları çektiğini görünce iyi hissettiler, yalnız olmadıklarını anladılar. Ama sen bunun sosyal anksiyete ya da telefon anksiyetesi değil de özgüvensizlik olduğunu söyleyerek insanların yaşadıklarını küçümsüyorsun. Depresyonda olan birine "öyle bir şey yok, sadece tembelsin" demekten bir farkı yok.

    4. Eğlen&Öğren
      Eğlen&Öğren
      Ay əvvəl

      @Başak Yıldız Bu söylediğim şeyde senin aksine nasıl bir zarar olabilir? Sen, ''bu bir hastalık yapacak bir şey yok, kabullenin'' diyorsun, bense bizzat yaşadım ve üstüne giderek yendim ve bunun yenebilecek bir şey olduğunu söylüyorum. Sosyal fobi (sosyal anksiyete) doğuştan gelen bir karakter değil, o sebeple zor bile olsa üstüne giderek hal olur. 3 sene önce bu videonu ben izlemiş olsam, ''aa hastalıkmış benimki, o zaman yapcak bir şey yok kabulleneyim'' derdim. Ve belki bu videoyu izleyen bir çok kişi bunu söyledi. Kimin yardımcı olmaya çalışırken zarar verdiğini bir kez daha düşün derim.

    5. Başak Yıldız
      Başak Yıldız
      Ay əvvəl

      Bu ozguven eksikligi falan degil canisi. Telefon anksiyetesi. Sosyal anksiyete bal gibi. Bazen yardimci olmaya calisirken daha cok zarar veren seyler soyluyorsunuz.

  9. Neslii :p
    Neslii :p
    Ay əvvəl

    Herkes de anksiyetem var sanmış dnfsjfjd

  10. Tuğba D
    Tuğba D
    Ay əvvəl

    Bu durum bende de var ve cidden çok can sıkıcı. Arkadaşlarımdan sürekli trip ve alınganlık geliyor. Oysa ki anlayışlı olmaları gerekli. Ve saatlerce sesli konuşmaktan ne anlıyorlar ki? Bence saçmalık. Hele ki görüntülü arayınca daha bir heyecan kaplıyor beni. Arkadaşıma 'merhaba' yazıyorum 'ay dur bir arayım görüntülü konuşalım' diyorlar. Yazdığıma pişman oluyorum. Oysa ki severim onları. Cidden çok zor böyle devam ederse insan daha da yalnızlaşır :/

  11. Mehmet Aslan
    Mehmet Aslan
    Ay əvvəl

    Hep bayanlar yorum yapmış ama benimde anksiyetem var 🥺🥺

  12. Begüm Sayar
    Begüm Sayar
    Ay əvvəl

    Akrabalar: kandırılmışız 😆 seviyoz kız seni ❤️

  13. Sebahat Emakpose
    Sebahat Emakpose
    2 ay əvvəl

    Numaramı vereyim beni ara dertleşelim. Kader arkadaşıyız.😉

  14. S. A.
    S. A.
    2 ay əvvəl

    Ya bendedemi böyle bisey var acaba bende böyleyim. Ilk defa duydum bunu .cidden araştırıcam

  15. 13 yıl önce
    13 yıl önce
    2 ay əvvəl

    başak her geçen gün ne kadar çok ortak benzer yönümüzün olduğunu farkettim,tam olarak bensin🤦🏻

  16. Tuğba İnalöz
    Tuğba İnalöz
    2 ay əvvəl

    sosyal anksiyetem bana yeterince zorluk verirken bir de telefon anksiyetemin olması... staja gidiyorum bu sene ve haliyle öğretmenlerimle ya da iş verenlerle konuşmam gerekiyor ama yapamıyorum, telefonlarına geç cevap veriyorum. bunu aşmam gerek daha kim bilir başıma neler gelecek bu durum yüzünden.

  17. idontknow •
    idontknow •
    2 ay əvvəl

    Telefonla konuşamıyorum bile.. ailem veya yakın çevrem bile aradığında telefonu açamıyorum,günlük hayatta yakın çevreme karşı konuşkan birisiyim fakat telefon ile aradıklarında ve açmam gerekiyorsa 'acil bir işse' konuşamayıp sadece dinliyorum.. sesli mesaj vs. de atamıyorum. Mesajlaştığım yakın arkadaşlarım sonra araşalım diyip aradıklarında açmadığım için şuan arkadaşım bile yok.. Telefonla konuşmayı sevmiyorum, konuşamıyorum,vs.dememe rağmen kayde almadığımı düşünüyorlar. Bu yorumu videoyu izlemeden yazıyorum,umarım videon diğer mental sağlık videoların gibi bana yol gösterebilir..

  18. Nurgal Çaylak
    Nurgal Çaylak
    2 ay əvvəl

    Benim babamda olsa ben uzaktakiletle konuşamıyorum

  19. öykü
    öykü
    2 ay əvvəl

    yıllardır kendimi sorguladığım sorunun adını buldum sonunda

  20. B D
    B D
    3 ay əvvəl

    Teşekkür ederim bu konuyu gündeme getirdiğin için kendi adıma

  21. Su Turgut
    Su Turgut
    3 ay əvvəl

    Hahahah ilk telefonda is görüşmesi yaptığım zaman Merhaba Emre Ben Su Bey demiştim 😂😂😂😂

  22. Işıkoloji
    Işıkoloji
    3 ay əvvəl

    Ben de yemek siparişi verebiliyorum ya da kargo şirketiyle arkadaşlarımla falan konuşabiliyorum amaaaa annemle babamla falan yakın olduğum kişilerle konuşamıyorum yanlış bir şey söylemekten korkuyorum sanırım yediğim haltları ötme fobim var NEDEN YHA NEDEN?!

  23. ruvisdesu
    ruvisdesu
    3 ay əvvəl

    Ben de öyleyim ühü

  24. M B
    M B
    3 ay əvvəl

    Bende de var ya 😭

  25. EYLÜL İŞLEK
    EYLÜL İŞLEK
    3 ay əvvəl

    Benimde var

  26. Flying Whale
    Flying Whale
    3 ay əvvəl

    Telefonla konuşma bağımlısıyım sadece akrabalarla konuşmayı sevmiyorum

  27. Pelin Kurbetoglu
    Pelin Kurbetoglu
    3 ay əvvəl

    5 Yıldır Çağrı merkezi sektöründe rol alıyorum. Bu sektöre girene kadar literal anlamda "hiç kimseyle" telefonda konuşamıyordum. Hala telefon çaldığında ölü taklidi yapıyorum aramaların yüzde 90'ına ama eskisi kadar çarpıntı, terleme, panik hali olmuyor artık. Ama inanın ilk işgünümde beni görmek istemezdiniz.

  28. Nutella Pancake
    Nutella Pancake
    3 ay əvvəl

    Başak abla çok güzelsin 💖

  29. Elifnur Düz
    Elifnur Düz
    3 ay əvvəl

    Bende de tam tersi mesajlaşamıyorum sadece sesli konuşabiliyorum bfhbhhbvfdb

  30. biricik biricik
    biricik biricik
    3 ay əvvəl

    Görüntülü konuşma yapabiliyor mu telefon anksiyete bozukluğu olan birey ?? Görüntülü konuşma yüzyüze iletişime biraz daha yakın çünkü

    1. Tuğba D
      Tuğba D
      Ay əvvəl

      görüntülü daha zor

  31. Aseel
    Aseel
    3 ay əvvəl

    Bende bundan var mı bilemiyorum telefonda neredeyse kimseyle görüşmek istemiyorum arkadaşlarım vs. yani onlarla konuşmak istemediğimden değil mesajlaşmayı çok seviyorum ama arama yapmak hiç istemiyorum ve arkadaşlarımda daha çok arama ile görüşmek istiyolar mesajlasmak istemiyolar birazda alıngan bazi arkadaşlarım var kendimi kötü hissediyorum onlara karsi kesin telefon anksiyetem var desem inanmazlar yalan söylüyorum sanarlar

    1. Aseel
      Aseel
      Ay əvvəl

      @Tuğba D aynen

    2. Tuğba D
      Tuğba D
      Ay əvvəl

      sen bensin ve arkadaşlarımız cidden çok anlayışsız onlarla konuşmak istemesek mesaj atmayız sonuçta geriyolar insanı ya

  32. Tenzile Ercan
    Tenzile Ercan
    3 ay əvvəl

    Ben de aynı şekilde çok yakınım dışında kimseyle konuşamıyorum 😆 bahanelerle geçiştiriyorum

  33. Btl uo
    Btl uo
    3 ay əvvəl

    Yorumları ağlayarak okudum (gülmekten)) yalnız olmadığıma sevindim.. sipariş verirken kağıda yazıp okuyorum arada kekeliyorum ama sipariş verebiliyor kargocularla konuşabiliyorum 😅🙈 resmi yerleri arayamam

    1. Tuğba D
      Tuğba D
      Ay əvvəl

      ben de

  34. Serenity In the sky
    Serenity In the sky
    3 ay əvvəl

    Psikolojik açıdan yaşanilan rahatsizliklar gerçekten çok agır oluyor. Hem bireyin kendisi çok zorlaniyor hemde karşinda anlayışlı insanlar olmazsa extra zorlanıyorsun. Fiziksel acının ne oldugu bellidir ama ruhen acın olunca insan neye ugradigini sasiriyor ve caresizlik yasiyor.

  35. melisa kekeç
    melisa kekeç
    3 ay əvvəl

    basak biz aynı kisi olabilir miyiz

  36. BERMOU Ja
    BERMOU Ja
    3 ay əvvəl

    Aynından bende de var.. telefon çalmasından daha korkutucu bişey yok benim için o yüzden her zaman sessizde kullanıyorum telefonumu🐒 günlerdir öğrenci işlerini aramam gerekiyor erteliyorum mesela sonra gelecekte napıcam ben işlerimi nasıl halledicem çok eziğim diye de ağlıyorum arada sjsbsjbs

  37. Ezgi Özmanay
    Ezgi Özmanay
    3 ay əvvəl

    Geçmişte vardı bende 500 kere plan yapıp arıyordum bir de bende konuşmada hata yapma çok var (kitap oku geçer dimeyin okuyorum ve bun için psikiyatriste gittim beynimin sol tarafı sağ tarafından daha hızlı çalıştığı için konuşmalarda ve yazmalarda hata yapıyor isun dedi neyse) bu yüzden asla yakınlarım hariç ben de kaçıyorum görüşme yapmaktan. Ama bir gün kartımı kaybettim sabah sekiz derse gitmem lazım ve param yok kart yok deli olcam bankayı aramam lazımdı aradım ve hiç sıkıntı yaşamadan derdimi takır takır anlattım o günden sonra yok olmadı sadece huzursuzluk olarak kaldı.

  38. Deniz Eraslan
    Deniz Eraslan
    3 ay əvvəl

    Keşke sadece telefonda olsa telefonda tanimadigim biriyle konusurken cok stres oluyorum ama yine de yapamayacak kadar degil ama yüz yüze gorusunce daha cok kotu oluyorum ben

  39. Feelings Of Songs
    Feelings Of Songs
    3 ay əvvəl

    Ben kargo şirketleriyle falan da konuşamıyorum. Arayan bilinmeyen numaraları sırf bu yüzden açmıyorum.

  40. Rümeysa Türk
    Rümeysa Türk
    3 ay əvvəl

    kendimi izledim :')

  41. sss ss
    sss ss
    3 ay əvvəl

    Ya bende şöyle bir şey oluyo annemlerle arkadaşlarımla konuşurken sıkıntı yok ama tanımadıklarımla konuşunca aşırı kalbim hızlı atıyor sıcak basıyor geriliyorm yanlış bir şey söylememek için ama bir şekilde konuşuyorum çok garip bir şey

  42. merve şimşek
    merve şimşek
    3 ay əvvəl

    Bu tanıyı size psikoloğunuz mu koydu ?

  43. hatice Kılıç
    hatice Kılıç
    3 ay əvvəl

    Belki kekemelik Duyma zorluğu Yaşarsanız telefonla konuşmak zor olur

  44. Mor Menekşe
    Mor Menekşe
    3 ay əvvəl

    Ben de böyleyim ya,mevzu yazismak ise destan düzerim ama telefonda konuşmamak icin her şeyi yapıyorum.

    1. Mor Menekşe
      Mor Menekşe
      3 ay əvvəl

      Zamanlamayı tutturamiyorum,doğru cümleleri kuramiyorum,sonra kendime kızıyorum" şunu niye söylemedin" gibi.. Bir tek ben böyleyim sanıyordum.Sagol Başak,iyi ki varsın😀

  45. Büşra Aktaş
    Büşra Aktaş
    3 ay əvvəl

    8:54 te anneme aratamam dedin ya hani kendi halime acıdım. Bende üniversiteye gidiyorum ve staj için yer ayarlanacaktı anneme aratmıştım tanıdığımızı. Utandığım ve korktuğum için aramaya cesaret edemedim.

  46. Büşra Aktaş
    Büşra Aktaş
    3 ay əvvəl

    Başkası beni aradığımda cevap verebiliyorum ancak ben başkasını arayamıyorum. Korkuyorum ne diyecegim konuşmaya nasıl gireceğim diye. Anksiyeteye girer mi bu emin değilim bilmiyorum. Ancak iletişim kuramama sorunu çok kötü. 😕

  47. Andromeda Nereid
    Andromeda Nereid
    3 ay əvvəl

    Kız aramayın beni diyor evinin kapısına geliyorlar 😩

  48. melisa b
    melisa b
    3 ay əvvəl

    operatör arar açmam, banka arar açmam, tanımadığım numaraları zaten asla açmam, çok sık aramayan arkadaşlarım aradığında kalbim tekler ne oldu diye düşünürüm açmadan önce, gerekirse yine açmam. Derslerde mikrofonumu açmam, açmak zorunda kaldığımda kalbim sanki 3 km koşmuşum gibi çarpıyor, hemen terlemeye başlıyorum, kalbim boğazımda atıyor. Bu yüzden telefonla konuşmaktan neffffret ederim. Gayet de sosyalim yüzyüze sabaha kadar konuşurum ama mevzu telefon olunca...

  49. İrem Merve Bulut
    İrem Merve Bulut
    3 ay əvvəl

    Normalde özgüvenli ve milletin ne dediğini, düşündüğünü pek umursayan biri gibi görünmüyorsun. Umarım bunu yenebilirsin bir gün 😊

  50. Ayşe Ağaçcı
    Ayşe Ağaçcı
    3 ay əvvəl

    Yalnız değilsin. Ben de aynıyım.

  51. Aslıhan Bayrak
    Aslıhan Bayrak
    3 ay əvvəl

    Anksiyete değil de sevmemek benimkisi ya aynı birisi beni ararsa açmam biraz süre geçince mesaj atarım işte aramışsın falan hahahahoqmslasmso sevmiyorum yani hiç benlik değil sesli mesaj normal mesaj ya da yüzyüze telefonla konuşmak hiiiççç bana göre değil 0

  52. astria
    astria
    3 ay əvvəl

    Ben de küçüklükten beri var

  53. Songul Dana
    Songul Dana
    3 ay əvvəl

    Çocukluğumdan beri telefon anksiyetem var.no zamanlar ben de sadece bende olduğunu düşünüyordum ama değilmiş. Yani aramayın beni abi yazın. Neyse çok mutlu oldum bu videoyu görünce. Çokça öpücük.

  54. rachel
    rachel
    3 ay əvvəl

    Aynısı bende kuryeden yemek siparişini alacakken oluyor... benimde sipariş alma anlsiyetem var sanırım yalnız mıyım😭

  55. Ali Yaprak
    Ali Yaprak
    3 ay əvvəl

    Benim de böyle bi sorunum vardı terapiyle çözdüm. Bu videodan da senin hayatını etkilediğini anlıyorum terapi almanı öneriyorum. Ayrıca konuşmaların sürekli karşı tarafları suçlayıcı şekilde

  56. Bien Vmin
    Bien Vmin
    3 ay əvvəl

    Telefon anksiyetim akrabalarıma özel jdşwlce

  57. Nisa
    Nisa
    3 ay əvvəl

    biri acil durum oldugunda beni arasa telefon anksiyetem yuzunden acmam. hem telefon anksiyetem hem de acmayinca “ya onemli bi sey olduysa” anksiyetem var

  58. Fatma Çağla Pamuk
    Fatma Çağla Pamuk
    3 ay əvvəl

    Bende de oluyo bu ya telefonla konusmak yerine mesaj atmak rahatlatıyor tuhafmis Allah sabir versin Başak seni cok seviyorummm ya

  59. melisa arslan
    melisa arslan
    3 ay əvvəl

    böyle durumlarda aynaya bakarak telefonla konuşmak çok etkili

  60. Esmanur Saraçbaşı
    Esmanur Saraçbaşı
    3 ay əvvəl

    Bence hiç boşuna ne gerek var telefonla konuşmaya bu devirde falan deme. Bu videoyu çekecek kadar önemli bir durum demek ki. Hiç vakit kaybetmeden psikolojik bir yardım al. Ufak ufak da alıştırma yap yakınlarınla. Ben düzeleceğine eminim.

  61. Beyda D
    Beyda D
    3 ay əvvəl

    Ben bırak telefonu tanımadığım birine mesaj atarken o kadar panik oluyorum ki ve asla gruplara mesaj atamıyorum bunun icin senin arkadaşınla yaşadığın şeyin aynısını yaşadım.

  62. aybüke
    aybüke
    3 ay əvvəl

    1 yıl önce arkadaşımla konuşuyordum odamdaydım ve kapım kapalıydı abim telefonunu şarja takmıştı ve ses kaydediyormuş.. nerden gelirdi ki aklıma:/ biraz serseriydim ben ve küfürlü konuşuyorduk arkadaş ortamından dolayı bende küfür etmeye başlamıştım. Ve konuşmam bittikten yarım saat sonra falan salona gittiğimde o kadar üzerime gelmişlerdi ve o kadar utanmıştım ki.. o günden sonra hiç telefonla konuşamamaya ve birine sesli mesaj atamamaya başladım. Ve bu hala devam ediyor. Evde kimse olmasa bile biriyle arayarak konuşamıyorum. Sevgilimle buluşmuştum ailem ayrıldığımı sanıyordu ama ayrılmamıştım.. babam beni takip etmiş ve o günden sonra kimseyle buluşmadım hala da buluşmuyorum artık arkadaşım yada sevgilim yok.. baskıcı ailem farkında olmadan ve benim için iyi birşey yaptıklarını zannederken hayatımı mahvediyor :(

  63. Bekojiliatlet
    Bekojiliatlet
    3 ay əvvəl

    Lazer epilasyonda yaşadığın olayın birebir aynısını yaşadım,soru soruyorsun sanki anasına sövmüşsünüz gibi bir tavra giriyorlar,soruya cevap vereceklerine telefon numarası yazıyorlar. -_-

  64. Emine Yavas
    Emine Yavas
    3 ay əvvəl

    derdini anlatmaya çalışırken gözlerinin dolduğunu farkediyorum bu konudada yalnız değilsin

  65. j krndsn
    j krndsn
    3 ay əvvəl

    Bence bu daha hiçbir şey. Telefonla konuşmak şöyle dursun, telefon sesi duyunca bile nabzım 130'a çıkıyor. Aşırı gerginlik yaşıyorum. Kendi telefon hattım daima kapalı, yakınlarımdan birinin telefonu çaldığında bile aynı durumu yaşıyorum. Titreşim sesi bile aynı stresi vermeye yetiyor. Bu bazen de öfke ile kendini gösteriyor ama çoğunlukla tedirginlik oluşturuyor. Hep aynı şeyi söylüyor zihnim "Mutlaka kötü bir şey olacak ve senle ilgili olacak."

  66. ƐL·ĪF
    ƐL·ĪF
    3 ay əvvəl

    Baaaaaaşaaooookk Gigi Hadid makarnasını denermisin rica etsem 😋😋😋

  67. Ayfer Ermiş
    Ayfer Ermiş
    3 ay əvvəl

    Şok oldum yasadim seyin bi tanimi varmiş

  68. Erva Ertürk
    Erva Ertürk
    3 ay əvvəl

    Şu an gerçekten mutlu oldum bu videoyu izlediğimde. Çünkü öğrendim ki benim de telefon anksiyetem var. Daha öncelerden tabii ki telefonda yabancı biriyle konuşamadığımı biliyordum fakat bunun adı sadece 'konuşamıyorum işte' oluyordu. Şu an bunun bir adı olduğunu ve bu konuda yalnız olmadığımı öğrendim. Gerçek hayatta böyle biri değilim. Çok çok rahat olmasa da yabancı biriyle yüz yüze konuşabilirim. Mail ya da bir mesajla kendimi ifade etmekte de hic sorun yasamam. Sonuna kadar her seyi anlatabilirim. Dedigin gibi, dusunme payi oluyor. Ama telefonla konuşamıyorum. O kadar salakça ve öz güvensiz davranıyorum ki. Çevremde de yargılanıyorum bu konuda. 19 yaşına gelmişsin hâlâ konuşamıyor musun, gibi... Benim sorunum seninki kadar büyük değil ama yine de ciddi anlamda problem yaşıyorum. Geçen günlerde bunu aşmayı denedim. Bkm'den bir kitap siparişi vermiştim. Uzun süre gelmediği için kargo şirketinden bilgi almak istedim. Ulaşabileceğim bir mail yoktu ve aramaya mecbur kaldım. Normalde anneme ya da babama arattirirdim ama bu kez denemek istedim. Bir şekilde aradım (strest tavan tabii) ve anlatmaya başladım. Siparişimin bkm kitaptan olduğunu belirttim. Konuşmanın sonunda görevli "İşler Kitapevi'ndendi degil mi?" diye sorduğunda heyecanlandım ve "Evet!" deyiverdim. Sonrasında düzeltemedim elbette. Yani demem o ki, bilgi alamamış oldum. Kendimi gerizekalı gibi hissettim. Çok basit ve komik bir mesele gibi dursa da öyle değil. Tüm gün o ânı düşündüm. Rezil olmamak ve bir an önce konuşmadan kurtulmak için yapmıştım. Üniversite sınavına hazırlanıyorum. Yaşım büyük ve gelecekte bir mesleğim olacak. Tıpkı söylediğin gibi iş alanında telefon görüşmeleri olmak zorunda. En azından şu an için. Ve bunu aşmaya çalışmalıyız. Umarım başarırız.

  69. Harpy .
    Harpy .
    3 ay əvvəl

    Allahım yalnız değilmişim bu konuda 🙏🏻😁 çok sevindim şu an . Beni de aramayın pls. 😁😁😁

  70. Erva Ertürk
    Erva Ertürk
    3 ay əvvəl

    11:48 2021* :D

  71. Betül Bal
    Betül Bal
    3 ay əvvəl

    Sen kafayı yemişsin 2021 yılındayız henüz ışınlanma olmadığı için en sağlıklı iletişim yolu bu kendine gel terapiye git.

  72. El
    El
    3 ay əvvəl

    Yaratan tüm dertleri serpiştiriyor tepeden tepeden çok şükür

  73. SELEN GÜNEŞ
    SELEN GÜNEŞ
    3 ay əvvəl

    Kendimi bildim bileli aynen bu durumdayım. Tanımadığım insanlarla telefon konuşması yapamıyorum. (Farklı olasılıklarda tabiki, yani annemle babamla falan konuşabiliyorum.) Bu videoyu izleyene kadar böyle bir şey olduğunu bilmiyordum. Yani telefon anksiyetesi diye bir şey olduğunu 😅 Ailem özellikle de babam sürekli benim sadece bu konuyu abarttığımı ve aslında konuşabildiğimi falan söylüyordu. Aslında ben de böyle sanıyordum, sadece benim yaşadığım bir şey olduğunu. (Ki not, babam dünya üzerindeki en anlayışlı babalardandır.) Ama şimdi bunu öğrendiğime göre daha fazla araştırıp öğreneceğim ve elimden geldiğince insanları bu konuyla ilgili bilgilendirecegim 💪🏻

  74. kkk 123
    kkk 123
    3 ay əvvəl

    Yalnızım sanıyordum 🙈 bende o kadar ağır geçmiyor ama buna yakın

  75. Behiye Kales
    Behiye Kales
    3 ay əvvəl

    Bende arayana kadar aşırı geriliyorum sonra konuşurken rahatlıyorum ve bi ara çağrı merkezinde işe girdim başardım artık çok rahatım bu seferde tersi oldu akraba tanıdık araması yapmadan önce çok geriliyorum

  76. Helin Altun
    Helin Altun
    3 ay əvvəl

    EMDR terapiye bir bak derim evet haklısın aramak tek iletişim yolu değil ama yaşadığın şeyi tek başına atlatamayabilirsin, karşıdakinin yaptığı bir davranışın anksiyeteni köklendirdiğini söylüyorsun bir bilene danışman ileriki hayatında da sana kolaylık getirir diye düşünüyorum umarım en kısa zamanda atlatırsın.

  77. Ayşe KK
    Ayşe KK
    3 ay əvvəl

    Telefon anksiyetem yok ama konuşmayı sevmiyorum yanımda başka birisi varsa konuşmayı ona yaptırırım eğer yoksa ve mecbursam yaparım

  78. Sena
    Sena
    3 ay əvvəl

    Akraba anksiyetem var direk

  79. yağmur Yüksel
    yağmur Yüksel
    3 ay əvvəl

    Hastalık demeyin bende aynı durum var herkeste

  80. Mesgeve
    Mesgeve
    3 ay əvvəl

    Telefon anksiyetem var kendimi bildim bileli. Doktordan randevu alamam, telefondan bilgi alamam, tanımadığım numaraları açmam, hatta bazen tanıdıklarımla bile konuşamam çok çok yakınım olmadığı sürece. Sanırım bu küçüklüğümden gelen bir şey. Doktor randevumu her zaman ailem alırdı mesela. Hayatım boyunca sadece bir kez randevu almak için arama yaptım (zorunda kaldım çünkü benim için kimse yapmayacaktı) ve şansıma her yer doluydu. Muhtemelen bu sorun hayatım boyunca olacak. Aslında ben de bu durumu kimseye söyleyemiyorum. Dalga geçerler diye. Ben de sinirleniyorum numara istediklerinde. Seni çok iyi anlıyorum ve bu gerçekten çok kötü bir şey

  81. Daq Beauty
    Daq Beauty
    3 ay əvvəl

    Kesinlikle aynısından bendede var ve konuşmak zorunda kalıncada mümkün olduğunca kısa kesiyorum 😂

  82. Thenight
    Thenight
    3 ay əvvəl

    Yıllardır bende olan şeyin anksiyete olduğunu öğrendim . Ya arkadaşlarımla vs mesajlaşmam gerekiyor. küçüklüğümden beri birilerini asla arayamıyorum. Annem, babam, ablam hariç. Randevu almak için görüşemem, kargo şirketleri ile görüşemem. Akrabalarımın telefonlarını açmam ya da koşarak telefonumu anneme götürürüm .

  83. yavanna
    yavanna
    3 ay əvvəl

    Yıllardır telefonla konuşamıyorum ama bunun anksiyete olduğunu bilmiyordum. Ben sadece ailem ve çok yakın arkadaşlarımla konuşabiliyorum. Akrabalarımla da konuşamıyorum. Telefonla konuşurken şimdi ne dicem diye düşünüyorum, konu bulamıyorum, böyle beynim duruyor, kalbim çarpıyor panik oluyorum. Bu halde call centerda çalışmak zorunda kaldım. Başta çok zorlandım sonra alıştım ama sonra işi bırakmak zorunda kaldım. Günlük yaşamda hala aşamadım. Kendimi yazı yazarken çok daha rahat hissediyorum. Emoji forever ✌🏻

  84. Zeynep
    Zeynep
    3 ay əvvəl

    Sosyal anksiyete bozukluğu tanılı biri olarak online toplantı anksiyetem var. Pandemiyle birlikte bu durumu fark ettim. Toplantılara katılmamak için elimden geleni yapıyorum, katılıyorsam da toplantı boyunca kamera ve mikrofonumu kapalı tutuyorum (kameraya sticer da yapıştırıyorum), bana söz verilmesin diye nefesimi tutuyorum resmen. Yaşamayan bilemez 🙋

  85. Evrim Coşar
    Evrim Coşar
    3 ay əvvəl

    Çok yakın bir iki arkadaşım annem falan hariç kimse ile konuşamıyorum ben de annem buna özgüven eksikliğin var üzerine git diyo ama ya kendimi ifade edemezsem stresi basıyor dkdkdkddk

  86. Boş Boş
    Boş Boş
    3 ay əvvəl

    Daha ne kadar ben olabilirsin ki

  87. cat woman
    cat woman
    3 ay əvvəl

    Bu videodaki saçın makyajın sana çok yakismiss

  88. Jensen ACKLES
    Jensen ACKLES
    3 ay əvvəl

    Bende telefon konuşması sevmiyorum mesajlaşıyorum hep

  89. Selin Yalın
    Selin Yalın
    3 ay əvvəl

    Ben de telefonla konuşmayı hiç sevmiyorum hayir ne konusucam onu da bilmiyorum en iyisi mesajlaşmak🙄😂

  90. Ceren Yılmaz
    Ceren Yılmaz
    3 ay əvvəl

    başak abla online eğitim dönemine denk gelseydin zoomda görüntülü 60 kişiye karşı kalp krizi geçirirdin

  91. Nehir H.
    Nehir H.
    3 ay əvvəl

    Sanırım senden bir tık daha ağır telefon anksiyetem varmış. Dediklerinin tamamı benim için de geçerli artı olarak ben yakın akrabalarımı da arayamıyorum. Buna birkaç ay öncesine kadar bizde yaşayan anneannem de dahil. Sadece anne ve babamı arayabiliyorum. Çok yakın olduğum arkadaşlarımı da ararım gibi geliyor ama çok emin değilim şu an. Ama bende şu var ki bir şirketi bilgi almak için aradığımda her ne kadar heyecanlansam da üşengeçliğim daha üstün geliyor ve önceden aklımdan kabataslak bir plan yapma dışında bir hazırlık yapmıyorum. Konuşurken ciddi anlamda elim ayağım titriyor ama konuşma bitince dediklerimi ve karşı tarafın dediklerini düşününce çok da kötü bir konuşma olmadığı sonucuna varıyorum.

  92. NNrgzglr
    NNrgzglr
    3 ay əvvəl

    Ikizim olabilir misin 😌♥️

  93. Ümran Poyraz
    Ümran Poyraz
    3 ay əvvəl

    Tatlım sana menajer lazım bana ulaş diyomuşum😅

  94. Sedef Hoşgör
    Sedef Hoşgör
    3 ay əvvəl

    Bende daha önceden oluyordu erteliyordum birini arayıp konuşmam gerekince ama bir zaman sonra mecbur kaldım iş ilanlarına başvuru için arayıp sorarken ya da herhangi bir yerin müşteri hizmetleriyle konuşurken falan sonra geçti böyle yapınca . Umarım günün birinde kurtulursun bu anksiyeteden :)

  95. Beyza Uğurlu
    Beyza Uğurlu
    3 ay əvvəl

    Sanırım seninkinden bir tık daha ileri benimkisi çünkü mecbur kalmadıkça veya konu uzunsa ailemle bile telefonda konuşmuyorum yani konuşacaksam süre maksimum 1 1.5 dk olmalı:/

  96. Beyza Uğurlu
    Beyza Uğurlu
    3 ay əvvəl

    Ben telefon anksiyetesini bilmiyordum ama telefonla konuşmamak için hayatımda binbir türlü bahaneler üretirim mecbur kalmadıkça asla konuşmam sayende neden olduğunu öğrendim teşekkür ederim iyi ki varsın.🧡🧡

  97. Sıla
    Sıla
    3 ay əvvəl

    Abla zooma giremiyorum panikten dersleri kaçırıyorum:(

  98. Begüm
    Begüm
    3 ay əvvəl

    Bende direk anksiyete olarak adlandırdığım durumu + olarak telefon anksiyetem olduğunu öğrendim. Bende Yemeksepeti kullanmadan önce dışardan yemek söyleyemiyordum. Arkadaşım bunu yenmem için çabalıyor falan. Yani yemek söylemeye başlayarak yenmeye başladım.. biraz yani.

  99. mrturkye 34
    mrturkye 34
    3 ay əvvəl

    Ahaa benn suan sevgilim var ne açabiliyorum ne arayabiliyorum oda buñdan sikayetci fakat konusurken çarpıntılarim oluyor gel de anlat bu durrumu cocuk musun diye şak yapistiriyolar onyargiyi ...Bir de benim genel olarak hayata dair her konu da anksiyete bozuklugum var geceleri cogu kez ölüm korkusundan gelecek korkusundan kaygisindan uyandigim oluyor tek basima bir yere gidemem otobuse vs binemem mesala bunu ilaçsız atlatabilen var mi

  100. Irem Berber
    Irem Berber
    3 ay əvvəl

    Bi ara çağrı merkezinde çalıştığını hatırlıyorum orada sıkıntı olmuyor muydu ya da o işten sonra mı bu duruma geldin